Səliqəli,
eynəyin şüşəsi arxasından baxan
ciddi və xeyirxah gözləri olan, çox həssas,
fikirləri və hərəkətləri büllur
kimi sadə və təmiz bir insan—«Koroğlu»
operasının yaradıcısını mən
belə xatırlayıram. Mən Ü.Hacıbəyov
kimi öz yaradıcılığına və
onun fikirlərinin həyata keçməsinə
kömək edən şəxslərə belə
həssas münasibət bəsləyən adamlara
heç zaman rast gəlməmişəm. Yaxşı
xatirimdədir, operanın hər pərdəsindən
sonra Üzeyirbəy səhnə arxasına gəlib,
xüsusilə fərqlənmiş artistlərə
təşəkkürünü bildirir, bə'zilərinə
məsləhətlər verirdi. Hər bir aktyor
üçün bu insanın tə'rifindən
böyük hədiyyə ola bilməzdi. Bir də
görürdün müğənni öz ariyasını
oxuyub qurtarandan sonra salonda gurultulu alqışlar
qopur, amma o, sağ tərəfdəki lojaya baxır—orada
müəllif oturmuşdur, görəsən,
o əl çalırmı?
Üzeyir
Hacıbəyov müxtəlif xarakterli adamları
belə özünə cəlb edə bilirdi.
Təsadüfi deyil ki, onun yaratdığı
əsərin ətrafına ən yaxşı
yaradıcı qüvvələr toplanmışdı.
Tamaşanın quruluşçusu gözəl
rejissor İsmayıl Hidayətzadə idi. Qeyri-adi
iste'dada, tükənməz yaradıcılıq
fantaziyasına malik olan bu şəxs aktyorları
öz ardınca apara bilmiş, obrazlardakı
ən qiymətli cəhətləri axtarıb
tapmaqda kömək etmişdi. Tamaşanın
bədii tərtibatını çox iste'dadlı
gənc rəssam Rüstəm Mustafayev M. Sagiyanla
əməkdaşlıq şəraitində vermişdi.
Lakin, şübhəsiz, tamaşanın müvəffəqiyyətini
Bülbül tə'min etdi. Bu rol məxsusən
onun üçün yazılmışdı. Əgər
Üzeyir Hacıbəyov öz əsəri ilə
musiqidə bütöv bir dövrdüsə,
Bülbül respublikamızın vokal incəsənətində
bir dövr təşkil edir.
Amma
bəstəkarla rejissor əldə edilənlə
kifayətlənməyərək, yeni səslər,
yeni aktyor axtarışını davam etdirirdilər.
Belə «tapıntılar» arasında mən də
vardım. Mən lap ilk tamaşadan bu əsərdə
iştirak etmişəm, əvvəlcə xorun
hey'ətində, sonra carçı rolunda. Yavaş-yavaş
Həsən xan rolunu hazırlayıb, bə'zi
ariyaları Hidayətzadəyə nümayiş
etdirməyi qərara aldım. O, məni dinlədikdən
sonra dərhal xoşladı və mənimlə
məşq etməyə başladı. Bir dəfə
Üzeyirbəyə dedi ki, ona bir sürpriz hazırlayıb
— yeni gənc Həsən xanı göstərmək
istəyir. Tezliklə bu partiyanı mənə
tapşırdılar, bu, mənim repertuarımda
ən sevimli partiya oldu.
Musiqi
xəzinəmizin görkəmli incisi — «Koroğlu»
operası ilə təmasda olanlardan kimdən
soruşsanız, cavab verər ki, bu əsərə
əbədi məftun olub. Tamaşanın ilk
ifaçıları Xanlar Haqverdiyev, Əlövsət
Sadıqov, Hacıbala Hüseynov, Qulam Isgəndərov,
Əli Zülalov, Böyükağa Mustafayev,
Məhbubə Paşayeva və başqaları
kimi aktyor nəsli bütün həyatları
boyu bu əsərə məhəbbət bəsləmişlər.
Səhnədə
ilk addımlarını atan müğənnilər
bu əsər haqqında gəncliyə xas vəcdlə
danışırlar. Müxtəlif millətlərə
mənsub dinləyicilərdə də bu opera
böyük ehtiram hissi doğurur. Moskvada Azərbaycan
incəsənəti və ədəbiyyatının
birinci ongünlüyü zamanı dünyanın
ən yaxşı teatrlarından biri—SSRİ
Böyük teatrının salonunda divarları
titrədən gurultulu alqışları heç
zaman unuda bilmirəm. Mənə elə gəlir
ki, əvvəllər olduğu kimi, indi də
hər tamaşada Üzeyir Hacıbəyov salondadır.
Belə şəxslərin həyatı əsrlərlə
davam edir.
1962