Azərbaycan
xalqının qiymətli oğlu Üzeyir Hacıbəyov
milli musiqi mədəniyyətimizin inkişaf
tarixində ən parlaq bir simadır.
Böyük
Oktyabr sosiallst inqilabından qabaq yalnız bir
həvəskar kompozitor kimi mə'lum olan Üzeyir
Hacıbəyovun yüksək zəkası yalnız
sovet dövründə, Lenin Partiyasının
qayğısı ilə nəşvü-nüma
tapmış və əziz bəstəkarımız
əzəmətli Sovet ölkəsinin böyük
sənətkarı olmuşdur.
Üzeyir
Hacıbəyov bütün şüurlu ömrü
boyu mədəni inkişafımızın müxtəlif
sahələrində xalq müəllimi, bəstəkar,
alim, dramaturq, publisist, ictimai xadim kimi yorulmadan
çalışmışdır. O, bütün
yaradıcılığında xalqdan ilham almış
və xalqa sədaqətlə xidmət etmişdir.
Onun ölməz əsərlərində yüksək
musiqi sənətilə yanaşı, xalqın
ürək arzuları, azad və xoşbəxt
həyat uğrundakı mübarizəsi, demokratik
məfkurələri tərənnüm edilməkdədir.
Qəhrəmanlıq epopeyası olan son dərəcə
zəngin məzmunlu «Koroğlu» operasında Azərbaycan
xalqının əzəmətli eposu böyük
sənətkarlıqla canlandırılmış
və dillərdə dastan olan Koroğlu, onun
öz xalqına sədaqəti, cəngavərliyi,
yadelli işğalçılara və zülmkar
feodallara qarşı amansız mübarizəsi,
habelə qardaş Zaqafqaziya xalqlarının
dostluğu dərin duyğular və böyük
ustalıqla təsvir edilmişdir.
Əziz
bəstəkarımız Azərbaycan xalqının
zəngin ədəbiyyatından məharətlə
istifadə edərək, dünya ədəbiyyatında
görkəmli yer tutan böyük Füzulinin
cazibədar lirikasına—«Şəbi-Hicran», «Nalədəndir»
və qeyri şe'rlərinə, dahi sənətkar
və mütəfəkkir Nizaminin «Sevgili canan»,
«Sənsiz» və bir çox başqa şe'r incilərinə
musiqi ilə həyat vermiş və onları
geniş xalq kütlələrinin ruhi qidasına
çevirmişdir.
Üzeyir
Hacıbəyov böyük bəstəkar və
alim olmaqla bərabər, eyni zamanda bacarıqlı
bədii söz ustasıdır. «Arşın
mal alan», «Məşədi İbad» və qeyri
musiqili komediyalarında keçmiş həyatın
mənfur cəhətlərini, mövhumatı,
cəhaləti, qadın əsarətini, burjua
millətçiliyini özünə məxsus
bir yumorla qamçılamış, bütün
iste'dadını demokratik ideyalar uğrunda mübarizəyə
sərf etmişdir.
Üzeyir Hacıbəyovun qiymətli nəzəri
əsərləri Azərbaycan musiqi elminin inkişafı
tarixində yeganə və ölməz əsərlərdir.
Bu əsərlərdə Üzeyir Hacıbəyov
yüksək zəkalı bir alim kimi musiqi mədəniyyətimizin
əsaslarını dərindən tədqiq edib,
onun inkişaf yollarını göstərmiş,
bununla da həm indiki, həm gələcək
nəslə misilsiz xidmət etmişdir. Ölməz
bəstəkarımızın «Azərbaycan xalq
musiqisinin əsasları» adlı əsəri
bütün dünya musiqişünaslıq elminə
böyük hədiyyə olub, xalq musiqisini öyrənmək
işində parlaq səhifələr açır
və şəkilcə milli, məzmunca sosialist
Azərbaycan musiqi mədəniyyətinin inkişafı
üçün geniş imkan yaradır.
Üzeyir Hacıbəyovun bütün yaradıcılığında
dünya musiqi mədəniyyətində ən
qabaqcıl yer tutan böyük rus xalqının
musiqi mədəniyyətinin nəcib tə'siri
vardır. O, ilk musiqi təhsilini Peterburqda almış
və öz müəllimləri olan rus musiqi
klassiklərinin gözəl ən'ənələrini
davam və inkişaf etdirmişdir. Üzeyir Hacıbəyovun
ölməz yaradıcılığı, öz
xalqına və partiyasına sədaqəti elm
və sənət xadimləri üçüm
ən gözəl nümunədir.
1945
Şövkət Məmmədova
Vətənpərvər insan
Onunla çarizmin irtica illərindəki ilk görüşümü
xatırlayarkən, Üzeyirin—öz xalqını
sonsuz məhəbbətlə sevən və bütün
həyatını ona həsr edən vətənpərvər
insanın unudulmaz obrazı qarşısında
bir daha baş əyirəm.
Mənim
Üzeyirlə qəlbimdə dərin iz salmış
ilk görüşüm 1912-ci ildə olmuşdur.
Bakıda olduğumdan xəbər tutub, o, mənim
taleyimdə yaxından iştirak etdi. Özünün
ilk musiqi əsərlərinin müvəffəqiyyətindən
ruhlanan Üzeyir, son əsərlərinin əlyazısını
götürərək, məni öz yaradıcılıq
planları ilə tanış etdi. Bu görüş
çox səmimi keçdi. Vəsait olmadığı
üçün musiqi təhsilimi yarımçıq
qoyduğumu eşidən kimi o, dərhal təklif
etdi ki, tamaşa təşkil edib, toplanan pulla
məni yenidən oxumağa göndərsinlər.
Bu səmimi dəqiqələr uzun illər qəlbimdə
kök saldı. Həssas qəlbə malik Üzeyir
həyatımın ən çətin anlarında
öz kömək əlini mənə uzatdı.
Tale
bizi bir daha Azərbaycanda Sovet hakimiyyətinin
xoşbəxt illərində görüşdürdü.
Bakıdakı qadınlar klubunda «Arşın
mal alan»dakı Gülçöhrə rolunda ilk
dəfə çıxış edən zaman yenidən
Üzeyirlə görüşdüm. Burada mən
ondan oyunum haqqında ilk xoş rə'ylər
eşitdim. Onun səmimi tə'rifləri məni
həvəsə gətirdi və gələcək
fəaliyyətim üçün mənə böyük
ruh verdi. Müəllimim, həssas və xeyirxah
Üzeyirlə dostluğum bu andan başladı.
Bu dostluq 30 il davam etdi.
Azərbaycan
Dövlət Konservatoriyası təşkil edildiyi
ilk gündən bütün fikrini gənc kadrların
yetişdirilməsinə verən Üzeyir, biz
müəllimlərə də atalıq qayğısı
göstərirdi.
Böyük
dövrümüzə layiq musiqi kadrlarını
yetişdirib tərbiyə etmək haqqında
Üzeyirin xeyirxah tövsiyələri biz müəllimlər
üçün bir növ həyat devizi oldu.