|
Yaradıcılığı
|
Bəli qaranlıqlaşır. Rusiyanın bu yaxın
gələcəyi müşahidə ediləcək
dərəcə qaranlıqlaşır və onunla
belə həqiqi bir nuraniyyətə çıxmaq
ümidi yavaş-yavaş azalır. Yağa möhtac
olan çırağ, adi su ilə nurəfşan
olmayan kimi, Rusiya məmləkəti dəxi bu ikinci
duma2
vasitəsilə nuri-hüzur və asayış
kəsb edəməyir. ?
Qabaqda böyük bir hərc-mərc zülməti
pişəzvəqt hiss olunmaqdadır. ?
Demək olar ki, «Russkie vedomosti» qəzetəsinin3
müdiri olan məşhur ədib Yullusun4
bu günlərdə vüqu bulan qətli gələcək
zülmətxanəyə düxul üçün
bir qapı mənziləsində olacaqdır. ?
Vaqiən,
nümayəndələri və pişrovləri
Dövlət dumasının sağ tərəf
üzvlərindən Korşivan5
və Pruşkeviç155 olan «əsil rus adamlarının»
Rusiyada sakin sair millətlər ilə bərabər,
rus hökumətinin ziddinə gedən rus camaatına
bilümum və yəhudi tayfasına qarşı
bilxüsus, göstərməkdə olduqları
hiddət və nifrət indi ən açıq və
ələni bir surətdə izhar olunmaqdadır.
Föhş və söyüş hesab olunduğuna
görə, mətbuat səhifələrinə
keçməsi nalayiq olan «jid»— yəni cuhud kəlməsi
əsil rus qəzetələrinin səhifələrində
dolu olub, hər yerdə açıq və nifrətlə
yad olunur. ?
«Əsil rus» pişrovlərinin əvam və cahil
və bununla belə, özgə malına son mərtəbə
həris olan peyrovləri yəhudilər xüsusunda
olan bu həqarətamiz məzəmmət və
töhmətləri eşidir, onlara qarşı
nifrətlərini daha artırır və onları
tələf etmək fikri-divanələrini bir tez
zamanda felə gətirməyə hirslərini daha
bir qat yuxarı qalxızırlar. ?
Yəhudi nəslindən olan Yullus kimi millət mücahidlərinin
qətli, onları çüzi qədər də
məhçub etməyib, bəlkə qəlblərində
olan yırtıcılıq hissini daha artıq oyadır.
?
Həmən «əsil rus»lar partiyasının mürəvvii-əfkarı
olan «Russkoe znamya»6
qəzetəsinin yuxarısında bu günlərdə
səbt edilmiş olan qara xaç nişanı və
müdirinin bu-na dair verdikləri kinayəli cavablar,
hər kəsi bu zənnə vadar edir ki, bu nişan
qırğın və qətal əlamətidir.
?
Hökumət isə, görünür özünə
söz veribdir ki, var qüvvətilə dumaya müqavimət
edib, onu ya özünə, öz əməllərinə
alət etsin, ya ki, işi o yerə çatdırsın
ki, qovub, dağıtmağa bir bəhanə yeri
qalsın... ?
Lakin biz əvvəldə də demişik ki, hökumət
dumanı qovmaqda heç bir şey ummaz, ancaq bilaxərə
vüqu bulacaq bir hadiseyi-əzimənin yovmi-vüquini
təxir və təviqə salar. ?
Qoy indi Rusiyanın əhvalı qaranlıqlaşsın.
Axırda böyük bir işığa münqəlib
olacağı şübhəsizdir.
ORDAN
BURDAN 7
Birisi yazıb, bizdən
sual eyləyir və deyir ki: hamıya məlumdur
ki, Bakı camaatı, məsələn, bu gün
qoç döyüşdürməkdə, məsələn,
bu gün xoruz vuruşdurmaqda, məsələn,
bu gün dəvə üləşdirməkdə
hamıdan mahir olub, bu cürə gün keçirməkdən
ləzzətli bir şey bilmirəm.
Aya, indi nə olubdur ki, Bakı camaatı hökumət
ilə dumanın döyülməyinə heç
bir məhəlgüzar olmayıb, vəkil də
göndərməyirlər.
Bu suala biz bu çürə cavab veririk: Əfəndim,
çox da yaxşı eləyirlər və əllərinin
içindən gəlir. Çünki özünüzə
məlumdur ki, keçən il dumanın müsəlman
üzvləri az idi və ona görə də,
heç bir firqəyə-mirqəyə bölünməyib
dinməzcə oturmuşdular. Amma bu il dumada müsəlman
üzvləri özlərini çox görüb
bir-birindən ürkübdürlər və ürkdüklərinə
görə də ayrılıb iki firqə olubdular.
Bundan belə məlum olur ki, əgər Bakıdan
dumaya üzv getsə idi, lap çox olub, lap ürkərdilər
və lap ürkdüklərinə görə
də, olsun ki, üç-dörd firqəyə
bölünüb nahaq yerə aralığı
pozardılar.
Məxfi qalmasın ki, burada çoxluq barəsində
yadıma bir məsəl düşdü. Amma heyf
ki, onu qəzetədə yazmaq bir az eyibdir.
S i ç a n — Atakişi əmi, taxılın cücərmədi?
Çigirtgə — Atakişi əmi, taxılın
gögərmədi?
D o l u — Atakişi əmi, taxılın sünbüllənmədi?
Örmiçək Hacımuradxan—Atakişi əmi,
taxılını döyməyirsən?
Bəy — Atakişi əmitaxılın çuvala
yığılmadı?
Strajnik — Atakişi əmi, xurçunlarım hazırdır,
taxıl necə oldu?
Atakişi əminin uşaqları—Dədə, bəs
təzə taxıldan ha vaxt çörək bişirəcəyik?
Atakişi əminin qarnı — Qurr!.. A kişi, açından
öldüm!
Atakişi əmi (acıqlı) — Qarnım!
Barı sən, sənsə dinmə, yoxsa, quran mənə
qənim olsun ki, soxaram xəncəri, tökərəm
bağırsaqlarını çölə indi ya!!
Yazıq Atakişi əmi — Bir məsəl var, deyərlər
ki: «On iki qurda bir boz eşşək nə eləsin?».
M ü ə l l i m (şagirdə)—Atan var?
Ş a g i r d — Var.
Muəllim — Anan var?
Ş a g i r d — Var!
Müəllim — Neçə qardaşsınız?
Ş a gi r d — Üç!
Müəllim — Neçə bacın var?
Ş a g i r d — Beş.
Müəllim — İndi, hesab elə gör sizin kilfətdə
neçə adam var?
Şagird (bir qədər fikirdən sonra)—Mirzə,
on bir adam var.
Müəllim — Neçin on bir olsun? Bu ki, on eylər?
Ş a g i r d (utana-utana)—Mirzə, axı dədəmin
iki arvadı var....
1. «Qaranlıqlaşır» sərlövhəli məqalə
«İrşad» qəzetinin 1907-ci il 25 mart tarixli 52-ci
nömrəsinin 2-ci səhifəsində «Üzeyir»
imzası ilə çap olunmuşdur. Məqalənin
inadla deyilmiş son cümləsi—«Qoy indi Rusiyanın
əhvalı qaranlıqlaşsın. Axırda böyük
bir işığa münçəlib olacağı
şübhəsizdir»—müəllifin inqilab olacağına
möhkəm inandığını göstərir.
2.İkinci Dövlət duması 1907-ci il fevralın
20-dən həmin il iyulun 2-nədək işini
davam etdirmiş, sonradan çar hökuməti tərəfindən
qovulmuşdur.
3. «Russkiye vedomosti» qəzeti 1863—1918--ci illərdə
Moskvada nəşr olunurdu. Qəzet liberal-mülkədar
və burjuaziya ünsürlərinin siyasi və
iqtisadi görüşlərini əks etdirirdi, 1905-ci
ildən sağ kadetlərin orqanı olmuşdur.
4.Yullus—«Russkiye vedomosti» qəzetinin redaktoru; onun xainanə
qətli ilə əlaqədar olaraq Rusiyada yəhudilərə
qarşı, biyabırçı qırğın
və vəhşi «tədbirlər» tətbiq olunmuşdur.
5. Korşivan P. A. (1860—1909)—çar Rusiyasında ən
sağ firqəyə mənsub olub, Bessarabiya quberniyasının
Kişinyov şəhərindən ikinci Dövlət
dumasına deputat seçilmişdir. «Bessarabiya» adlı
qaragüruhçu qəzetinin naşiri, «Druq» adlı
qəzetin isə redaktoru; Kişinyovda yəhudi qırğınının
təşkilatçılarından biri idi.
6. Pruşkeviç Vladimir Mitrofanoviç (1870—1920)—«böyük
mülkədar, qəddar mürtəce, qaragüruhçu;
Bessarabiya quberniyasından II, III, və IV Dövlət
dumalarına secilmiş deputat; 1905—1907-ci illərdə
Rusiyada qaragüruhçu təşkilatların yaradıcılarından
biri idi. Qriqoriy Rasputinin qətlində bilavasitə
iştirak etmişdi. Sovet İttifaqına qarşı
xarici hərbi intervensiya zamanı daxili əksinqilabın
ən fəal təşkilatçılarından
biri idi.
7. «Russkoye znamya»—1905—1916-cı illərdə Peterburqda
nəşr olunan gündəlik qəzet, qaragüruhçu
«Soyuz russkoqo naroda» partiyasının orqanı idi.
8. «Çoxluq» sərlövhəli yazı, «Qafqazda
müsəlman kəndlisinin halı» və «Kənd
məktəbində» sərlövhəli səhnəciklər
«İrşad» qəzetinin 1907-ci il 28 mart tarixli 54-cü
nömrəsinin 3-cü səhifəsində «Filankəs»
təxəllüsü ilə dərc edilmişdir.
Səhnəciklər müəllifin yaradıcılıq
məharətinin gündən günə inkişaf
etdiyini, dramaturgiyada sadə üsullar axtarıb tapdığını
aydın sübut edir.
|
|
|
|
|
|